1. Všeobecné ustanovenia
- Predávajúci je povinný dodať tovar v množstve, akosti a vyhotovení ako určuje zmluva a musí ho zabaliť alebo vybaviť na prepravu vhodným spôsobom a odovzdať kupujúcemu doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie a užívanie tovaru.
- Kupujúci vyplnením a odoslaním objednávkového formulára potvrdzuje, že sa oboznámil s týmto reklamačným poriadkom.
2. Nebezpečenstvo škody na tovare
- Škodou na veci sa rozumie škoda, zničenie, poškodenie alebo znehodnotenie veci bez ohľadu na to, za akých príčin k nemu došlo.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď tovar prevezme od predávajúceho alebo v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.
3. Vybavenie reklamácie
- Kupujúci je povinný prezrieť si tovar, čo najskôr po nadobudnutí vlastníckeho práva k zakúpenému tovaru.
- Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu chyby tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo:
– kupujúci chybu zistil,
– kupujúci mal chybu zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť. - Ak si kupujúci túto svoju povinnosť nesplní v stanovených lehotách, právo kupujúceho z chýb tovaru sa nemôže priznať.
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré na tovare vzniknú počas trvania záručnej doby, nie však za chyby:
– ktoré kupujúci spôsobil sám,
– o ktorých kupujúci vedel pred prevzatím tovaru,
– ktoré vznikli z dôsledku opotrebovania tovaru, spôsobenom bežným používaním, nesprávnym ošetrovaním, nesprávnym, či nadmerným používaním alebo po uplynutí doby životnosti tovaru.
4. Nároky z chýb tovaru
- Kupujúci má právo chybu tovaru reklamovať pri prevzatí tovaru alebo v záručnej dobe. Záručnú dobu nemožno zamieňať s dobou obvyklej životnosti, počas ktorej, pri správnom používaní a ošetrovaní, môže tovar vzhľadom na svoje vlastnosti, t. j. danému účelu a rozdielnosti v intenzite používania, vydržať.
- Na správne posúdenie reklamácie musí byť reklamovaný tovar kompletný
- Kupujúci je povinný tovar používať len na určený účel a dodržiavať známe pravidlá, podmienky a návody na používanie a ošetrovanie.
- V prípade, že je reklamácia oprávnená, má kupujúci právo:
– na bezplatné odstránenie vád, ak vada na tovare je odstrániteľná,
– na výmenu tovaru za rovnaký tovar alebo za náhradný tovar za podobnú cenu, ak vada na tovare je neodstrániteľná,
– na primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak vada nebráni tomu, aby sa výrobok mohol riadne užívať,
– odstúpiť od zmluvy, ak vada na tovare je neodstrániteľná.
5. Spôsob uplatnenia reklamácie
- Reklamáciu uplatňuje kupujúci písomne na kompletne vyplnenom reklamačnom protokole na adrese predávajúceho.
- Reklamovaný tovar kupujúci zasiela predávajúcemu na vlastné náklady a riziko. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberie.
- S reklamovaným tovarom je potrebné doložiť doklad o kúpe tovaru.
6. Záručná doba
- Kupujúci má právo na uplatnenie reklamácie do 24 mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim.
- Ak nie je reklamácia uplatnená v záručnej lehote, právo na reklamáciu zaniká.
- Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu, okamžite a neodkladne, ihneď po zistení vady.
- Predávajúci je povinný reklamáciu riadne preveriť a rozhodnúť o jej vybavení najneskôr do 3 dní. Vybavenie reklamácie nesmie byť dlhšie ako 30 dní. Táto doba začne plynúť dňom doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu.
7. Osobitné ustanovenia
- Kupujúci nemôže od zmluvy odstúpiť, ak vady včas neoznámil predávajúcemu.
- Tento „Reklamačný poriadok" sa vzťahuje na tovar zakúpený v internetovom obchode www.sprotektor.sk
- Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť ku dňu 1. 7. 2019.